De-escalatie Coaching
Wilt u een conflict binnen uw organisatie terugbrengen naar normale proporties, waarin weer congruente communicatie en contact mogelijk is?
Dan is de-escalatie coaching een vorm die bij uw organisatie past.
Een conflict dat niet wordt uitgesproken, kan gemakkelijk escaleren. De standpunten worden harder, de taal wordt agressiever. En zelfs de uiteindelijke winst kost meer dan dat die oplevert.
De-escalatie coaching is gericht op het weer hanteerbaar maken van het conflict. De verschillende partijen leren te kijken naar hun eigen gedrag en wat dit oproept bij de ander, in plaats van dat zij voornamelijk met de vinger naar de ander zitten te wijzen. Eigen verantwoordelijkheid nemen en inzicht in de eigen stijl van communiceren en echt luisteren naar het standpunt en de motivatie van de ander, staat centraal in de de-escalatie coaching. Er wordt toegewerkt naar het vinden van een oplossing voor het conflict waar beide partijen zich in kunnen schikken.
Voor wie?
De-escalatie coaching kan worden ingezet voor een escalatie met twee partijen (bijv. organisatie – klant, werkgever – werknemer, (ex-)partners, buren etc). of gericht op escalatie met meerdere personen bijv. binnen een team/afdeling waar zaken als groepsdruk of uitsluiting aan de orde zijn.
In de conflictcoaching wordt gebruikgemaakt van de theorie en uitgangspunten van NLP, Systeemdenken, Groepsdynamica, Geweldloze Communicatie en Organisatiedynamieken.
Wilt u meer informatie over conflictcoaching/de-escalatie coaching? Neem dan gerust contact met ons op.